Rozkaz zněl jasně – vytvořit eshop na subdoméně pro několik produktů, vyladit ho vzhledově a doplnit texty. Tak jsme se do toho dali.
Vybrali jsme šablonu Step – pro malý počet produktů nám přišla ideální. Navrhli jsme UX, lehce upravili kódem a s pomocí vlastního grafika majitele vytvořili bannery.
Napojení na Seznam, Google, Smartsupp, Zboží, Heuréku a další je samozřejmost. Vyvstal „problém“ s texty – bylo třeba přeložit přes 30 normostránek z angličtiny do češtiny a z daných textů zkompilovat popisky hlavních produktů. Zadavatel na překlad nikoho interně nenašel a na agentury se spolehnout nechtěl, tak jsme pořídili i překlad i se sémantickou a gramatickou kontrolou. Kromě věcí spojených s budováním eshopů totiž umíme i překlady z a do: CZ, SK, PL, EN, RU…
Kdo zná Shoptet, tak ví, že je všestranný, uživatelsky přívětivý, efektivní atd. ale s textem moc pracovat neumí a tvořit blog není úplně procházka růžovým sadem. Při tvorbě popisků jsme využili námi vytvořený Excel, který text obalí obrázky a HTML kódy, vloží do něj osnovu, která vás přenese na správné místo textu (tzv. kotvy – malé plus pro SEO Googlu).